Chat with us, powered by LiveChat

Handelsvillkor

Allmän information

Bedstudio® APS
Organisationsnummer: 38311697
Industrigrenen 15
2635 Ishøj
Telefon:040-6688444
E-post: [email protected]

 

Betalning

När du handlar på bedstudio.se kan du välja mellan flera olika betalningsalternativ i samarbete med Klarna. För betalningsvillkoren i detalj se Klarnas villkor.

Bedstudio.se accepterar betalning med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Om du betalar med ett MasterCard, Visa Electron eller något annat debet-/kreditkort (utom Dankort), reserveras beloppet på ditt konto enligt din överenskommelse med din kortutgivare. Reservationen upphör och beloppet debiteras från ditt konto när varan skickas från vårt lager.

Om du ångrar din beställning innan varan skickas, meddelar vi din kortutgivare samtidigt att du ska avbryta reservationen av beloppet på ditt konto. Observera att det är din kortutgivare som sedan ansvarar för att avbryta reservationen, och att beloppet kan vara reserverat på ditt konto under en period av löpande månad plus 30 dagar, beroende på din överenskommelse med kortutgivaren - även om du har avbrutit din beställning hos oss. Du är välkommen att kontakta vår kundtjänst för mer information om avbokning av en beställning eller en reservation på ditt konto.

Alla belopp anges i SEK och inkluderar moms.

Bedstudio.se använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer) -protokollet. Det innebär att informationen inte kan avläsas.

Pris

Samtliga priser är angivna i danska kronor inklusive moms. Priserna är dagspriser och kan ändras från dag till dag. Köparen faktureras priset som gäller vid beställningstillfället. Reservation görs för feltryck, slutsålda varor och misslyckade leveranser.

Prismatch

Om priset på en vara sänks inom 30 dagar från köpet i samband med en försäljning eller annan kampanj, erbjuder vi att matcha det priset och betala mellanskillnaden. Köparen måste själv kontakta Bedstudio® med all nödvändig information angående prisgarantin.

Bedstudio® är inte skyldig att informera om kommande prissänkningar, kampanjer, utförsäljningar, etc.

Leverans

Det tar vanligtvis mellan 15 och 25 arbetsdagar från mottagen beställning till varan kan skickas. Du kommer att få ett e-postmeddelande om förväntad leveransvecka och sedan bli kontaktad angående leveranstidpunkten för att säkerställa att sängen kan levereras till din adress. Bedstudio.se levererar alla vardagar.

Gratis leverans till trottoaren eller till paketbox/dörren. Alla sängar och madrasser levereras med fraktfirma, medan alla andra produkter levereras med PostNord eller GLS.

*Vi levererar för närvarande i dessa städer: Lomma, Lund, Staffanstorp, Svedala, Malmö, Vellinge, Trelleborg och Burlöv.

Avyttring

Observera att sängen måste vara isärmonterad eller kunna isärmonteras utan verktyg.

Montering

Observera att vid montering av sängen (och bortforsling av gammal säng) tas inte förpackningen tillbaka.

Inbärning

Om du har valt leverans med inbärning, måste det vara möjligt att utföra detta utan fysiska ändringar av tillträdesförhållandena. Se till att varan kan passera dörrar, trappor etc. Inbärning måste utföras av två personer. Dessutom bör våra chaufförer av säkerhetsskäl inte ta av sina skor. Du ansvarar själv för att täcka golvet med skyddsmaterial, vi beklagar detta besvär.

Reklamationsrätt

Du har 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller tillverkning.

Reklamationen gäller inte fel eller skador som uppstått på grund av felaktig användning av produkten/tjänsten.

Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet har upptäckts kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.

Bedstudio.se kommer att täcka returkostnaderna i rimlig omfattning.

 

Vid retur, kontakta och skicka reklamationer till:
Bedstudio® APS

Industrigrenen 15

2635 Ishøj

Vi tar inte emot paket som skickas mot efterkrav.

Återbetalning

Om återbetalning har avtalats, vänligen skicka oss dina bankuppgifter så att vi kan överföra det avtalade beloppet.

Ångerrätt

När du handlar på Bedstudio.se har du 30 nätter riskfri provperiod om du köper en säng. Det innebär att du har möjlighet att prova din säng hemma i din vardag och kan returnera sängen och få köpesumman återbetald.

Vi erbjuder en 30 nätters riskfri provperiod och det är helt kostnadsfritt. Du kan därför prova din säng i 30 nätter och om du inte gillar sängen kommer vi och hämtar den kostnadsfritt.

Returen förutsätter att sängen inte är skadad och ser ut som ny. (Observera att rökning i hemmet och husdjur kan bidra till att skada sängen).

Fri retur gäller för alla brofasta öar.

På adresser till icke-brofasta öar kan du fortfarande returnera sängen och få köpesumman återbetalas, men du måste själv ansvara för att skicka tillbaka sängen.

Om du ångrar ditt köp efter att du har mottagit varan, måste du meddela Bedstudio.se via e-post till [email protected]. I meddelandet måste du skicka en tydlig förklaring om detta. Du kan också välja att använda den standardiserade ånger formuläret som finns längst ner i handelsvillkoren. Ångerrätten innebär att du kan returnera varan och få köpesumman utbetald.

Återgång av en del av köpet

Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de har köpts i en beställning.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

Retur

När du har meddelat oss att du ångrar ditt köp av sängen kommer vi att kontakta dig angående upphämtningsdag och tidpunkt.

Returer av sängar och madrasser inom 14 dagar är gratis.

För vissa varor måste du själv stå för returkostnaderna. Detta gäller för tillbehör såsom sängkläder, gavlar, bäddmadrasser, sidstoppare, halkförebyggande underlag, rullmadrasser, täcken och kuddar.

Skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord kan du prova sängen eller våra andra produkter på samma sätt som om du skulle prova den i en fysisk butik.

Om varan är skadad eller liknande kommer detta att beaktas vid returneringen.

Vi rekommenderar att du sparar den ursprungliga förpackningen för att säkert packa varan för transport vid retur.

Om den ursprungliga förpackningen saknas kan detta eventuellt leda till en värdeminskning av varan. Vi rekommenderar också att du behåller plasten på madrasser så långt som möjligt för att säkerställa att varans värde inte minskar.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan har nedsatt värde kommer vi att dra av det belopp som du ansvarar för vid returnering.

Vi kommer att återbetala alla betalningar som har mottagits från dig, inklusive leveranskostnader (utom extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransen som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om att du vill ångra avtalet.

Vi kommer att återbetala pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan behålla betalningen tills vi har mottagit varan, om du inte skickar oss dokumentation som bevisar att du har returnerat den.

Du kan också ångra ditt köp genom att meddela oss och lämna tillbaka varan personligen på den ovan angivna adressen efter överenskommelse.

Vi tar inte emot paket som skickas mot efterkrav.

30 nätters riskfri provperiod & 101 nätters bytesrätt

Vi erbjuder 30 nätters riskfri provperiod och 101 nätters bytesrätt vid köp av en säng. Den 30 nätter riskfria provperioden börjar när sängen har mottagits. Du har följande möjligheter:

  1. 30 nätters riskfri provperiod
    Du har möjlighet att prova din säng i 30 nätter - helt kostnadsfritt! Du får chansen att sova i din nya säng hemma i lugna och bekanta omgivningar. På så sätt kan du känna efter om sängen lever upp till dina önskemål och behov för en ny säng. Du kan därför handla tryggt på Bedstudio® och prova din nya säng utan bekymmer.
  2. 101 nätters byte av fasthet i sängen
    Du kan justera fastheten i din säng genom att byta din resårmadrass. Själva kärnan i madrassen, där fastigheten finns, byts efter önskemål. Det kan ta 2-4 veckor att vänja sig vid en ny säng, därför rekommenderar vi att du väntar med att byta fastighet tills du är säker på att det inte bara handlar om anpassning. Observera att om du har en ""medium"" eller ""fast"" och vill ha ""extra fast"" tillkommer en extra kostnad på 999 kr. som också skulle ha betalats om den hade beställts från början. Eventuell överföring kommer inte att betalas tillbaka.

Du kan använda din bytesrätt om det är inom 101 nätter från leveransdatumet.

OBS. Du kan göra ETT byte per beställning.

Vid köp av varor

Vid köp av varor på vår webbplats behandlar vi en rad personuppgifter om dig. Läs mer i vår integritetspolicy, där du också kan hitta information om dina rättigheter och klagomöjligheter. Vår integritetspolicy hittar du på https://bedstudio.se/integritetspolicy.

Integritetspolicy

Följande uppgifter krävs när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnummer, e-postadress och födelsedatum.

Vi registrerar och delar dina personuppgifter för att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos Bedstudio® ApS och sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Som registrerad hos Bedstudio® ApS har du alltid rätt att skicka oss invändningar mot registreringen. Du har också rätt att få insikt i vilka uppgifter som har registrerats om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen. Kontakt i detta sammanhang skickas till: e-post [email protected]. Direktören för bedstudio.se ApS är ansvarig för dataskydd och har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.

Klagomöjligheter

Ett klagomål på en vara eller tjänst kan lämnas in till Nävnenes Hus, Medlingsteamet för Konsumentklagomål, Toldboden 2, 8800 Viborg via Nävnenes Hus klagotjänst. Medlingsteamet kommer att försöka lösa tvisten genom medling, och om det inte lyckas hitta en lösning kan du ta med klagomålet till Konsumentklagomålsnämnden.

Generellt sett krävs det för att lämna in ett klagomål att varan eller tjänsten som du vill klaga på har kostat minst 1 110 kr. och högst 100 000 kr. Du måste betala en avgift för att få ditt klagomål behandlat.

Du kan också använda EU-kommissionens onlineplattform för klagomål ODR om du vill klaga. Det är särskilt relevant om du är konsument med hemvist i ett annat EU-land än Danmark.

Klagomålet lämnas in här http://ec.europa.eu/odr. Om du klagar ska du ange vår e-postadress [email protected].

 

Handelsvillkoren är senast uppdaterade den 8 november 2022.

Standardiserad ångerblankett

(Denna blankett fylls i och returneras endast om ångerrätten gör gällande)

 

Till:
Bedstudio.se
Industrigrenen 15, 2635 Ishøj
E-post: [email protected]

Jag meddelar härmed att jag önskar ångra avtalet om köp av följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________

 

Beställt den: _______________________________ Mottaget den: _______________________________

 

Konsumentens namn: ______________________________________________________________________

 

Konsumentens adress: ___________________________________________________________________

 

Konsumentens underskrift: ____________________________ Datum: _________________

(endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)